Decembermånad är nu påbörjad!

hejsan!

sitter i skolan nu, har nyss tagit en drös med julkort med mina flickor. Ni kommer att få lite smakprov lite längre ner sedan! några av alla dessa julkort ska väljas ut av mig sen och skickas ut till nära och kära i familj släkt och vänner. Kul att får ge bort något man gjort själv, då känner man sig riktigt stålt över det man gjort sen.

 Det är riktigt kul att få göra sånt här i skolan, riktigt nöjd över mitt val av gymnasium faktiskt. Var väldigt osäker i början om jag skulle trivas med detta mediaprogramet och om det skulle passa mig. men de gjorde det faktiskt och jag gillar det faktiskt riktigt mycket. Väldigt skönt att det är en så slapp skola och inga läxor och inga prov. softsoft! Men visst hade det varit kul att gå frisör eller stil hälsa image eftersom det är det jag vill bli, men det finns ju kurser att gå efter 3 år  i gymnasiet så det får nog bli något sånt istället..

Decembermånad är nu invigd!
Första advent var i söndags och det var en riktigt mysig julkänsla när jag vaknade den morgonen. när jag tittade ut genom fönstret så var det första jag såg snö, det snöade ute och alla adventsljusstakar lös så fint i alla små fönster! Vilken julkänsla man kan få av bara lite ljus och snö! Igår var det första december och jag såg så klart första avsnittet av julkalendern, gud vad jag älskar julen! Nu är det bara följa julkalendern och räkna ner dagarna till den 24:e då den stora dagen äntligen har kommit!

Igår så var jag hos Vendela och hjälpte henne med julbaket. Vi bakade knäck, tryffel och ischocklad! det blev riktigt gott faktiskt. Det är också en sån där fantastisk julkänsla man får när man står där i köket med alla kokande gryttor av alltmöjligt smått och gott julgodis, dofterna va de sprider sig i hela köket och det dofta ljuvligt och julmusiken spelas självklart lite grann sådär i bakgrunden! hur mysigt är inte det?
Nu är det bara hoppas på att vi får en vit jul i år, tror ni att vi kan få det? vi kan ju alltid hoppas, eller hur? :)

Men nu ska ni får lite smakprov av våra såkalade julkort, titta och njut av yttligare lite julkänsla!

                              

Kommentarer
Postat av: elin

vad fina kort ! ;)

2008-12-02 @ 17:20:49
URL: http://eelfstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0