nyårsafton 08/09 ;)

denna dagen var det mycket som skulle fixas. men när jag vaknade så unade jag mig lite slapp i sängen först sen blev det frukost och sen hopade man in i duschen för att få den undanstökad. sen var det bara till att fixa make upen inför kvällen, det skulle på fransar och naglar osv. så det vara lite pill. men det fixade jag lätt. när jag fixat mig klart så gick jag och mamma bort till familjen moberg för att det vankades nyårsmiddag där. fixade även till håret så fort jag kom dit. sen var det mat som stid på schemat, till förrätt fick vi ägg och räksmörgåsar med sallad majonäs o så, urgott! sen till middag så fick vi pommes frites, två olika potatisgratänger (en vanlig och en med vitlök) och till det var det fläskfilé mums vad gott det var. sen lite senare så blev det  även efterrätt som mina mamma stod för, det blev marängswisch ( stavning?)
sedan hände allt de där tråkiga som jag inte tänker nämn här, som ni säkert redan har hört. vi bor ju i grums som sagt! ah iaf för att slippa allt elände så åkte vi till slottsbrons folketshus för att få upp humöret igen och komma på partytankar igen. vilket gick aldeles utmärkt. vi var igång lika snabbt igen. och kvällen blev allt bättre o0ch bättre med tiden, det blev mer och mer folk och vi alla hade jätte trevligt. Så än en gångett stor tack till kyrk och zaringarna som ställde till med denna underbara fest. den blev suverän! mycket trevligt att få träffa alla människor som man inte sett på evigheter trevligt att få pratas vid lite med dom.

12 slaget blev ju helt jätte bra, massor av skrik och pussar och kramar hit och dit. raketerna sköts för fullt och vi bara fanns där för att inviga det ny året vilket blev superbra :) NU är vi har ringt ut 2008 får vi ringa in 2009 med väldigt stor förväntningar på att det ska bli minst lika bra som 2008, eller varför inte bättre?
Nu vet jag att jag är lite sen men bättre det än aldrig, jag vill iaf hälsa alla ett gott nytt år och hoppas att ni hade det lika trevligt som vi andra på nyår.

nu är det även är nytt år så bjuder jag er på lite bilder ifrån nyår!


        

   

  

  

så det var några av kvällens underbara kort :)
vi säger välkommen till år 2009!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0