en regnig höstdag..

hejsan!

har varit en riktigt slapp morgon, låg kvar i sängen och kollade lite på tv ungefär en timme när jag vaknade. Nu har jag precis fått i mig lite frukost (fick bli nybakat bröd och en kopp te, mums!) och är nyduschad. Tänkte göra klart en skoluppgift nu sen har jag faktiskt inga planer för resten av dagen. det är så himla tråkigt när det regnar ute, när man tittar ut genom fönstret så vill man bara krypa tillbaka under täcket och ligga där hela dagen. men ska försöka göra något vettigare av dagen. Det blev ingen solning igår så det skulle ju passa perfekt att ta det idag ist. Jag är väldigt sugen på att ta med min pojkvän och ett par underbara vänner på en runda bowling idag, får se vad som kan hända.

för övrigt längtar jag väldigt mycket till julen nu, jag är trött på dessa otroligt tråkiga höstdagar. Ge mig snö, första advent och julstämmning. Julen är en årstid som verkligen är så himla mysig, så fort alla adventsstackar, stjärnor, granar och allt kommer fram så känner man verkligen va mysigt och fint allt är. Man drömmer sig nästan tillbaka lite på alla julaftnonar man haft när man var liten. När man alltid dagen innan gick och la sig jätte tidigt för att man ville att tomten skulle komma. Man vaknade upp och kollade sista avsnittet på julkalendern och åt en mysig julfrukost med familjen för att sedan gå på spänn hela dagen och vänta på tomten skulle komma med alla roliga paket. Känner ni igen känslan? Julafton är inte alls lika rolig längre, men den kommer alltid vara den mysigaste dagen på året för mig.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0