Tomtehistorian..

De här två tomtarna har sin egen lilla historia från min och min brors barndom. Vi trodde att dom var levande, för att varje morgon när vi vaknade så hade de flyttat på sig. Så vi var så farschinerade av dessa tomtar så att vi trodde verkligen på det. Så varje dag under jul så hade vi koll på dom under dagarna för att vi vill se om de verkligen kunde gå. men det hände inget på dagen. Så mamma och pappa sa att de bara går runt på natten när alla sover. Men nu förstår man ju att det var mamma och pappa som flyttade runt dom för att vår fantasi skulle fortsätta leva sin egen lilla värld. Det är så mysigt när man tänker tillbaka på att man verkligen trott på tomtar och sånt. jag vill vara barn igen. Man var alltid så rädd och försiktig när tomten kom men ändå nyfiken på något sätt. Man ville bara springa fram och sätta sig i knät på han och vara med där o rota i säcken med alla packet och dra han i skägget. men man ställde sig bakom mammas rygg ifall det skulle hända något. Julen är underbar!

 

årets julgran :)


Kommentarer
Postat av: Ida

Haha va go du är gumman. Du får hålla utkik på ifall de flyttar på sig iår då ;)

2010-11-28 @ 00:54:00
URL: http://everysecond.blogg.se/
Postat av: Louise

Ja det ska jag göra :) men jag tror inte att dom gör de :(

2010-11-29 @ 12:39:10
URL: http://louiiiseeeh.blogg.se/
Postat av: ems

Jag älskar idén om att flytta på dem, det ska jag göra för mina barn också! :-)

2010-11-30 @ 17:12:40
URL: http://emmahartin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0