regn och rusk

brrrr! fy så kallt det är ute. Hösten har verkligen kommit med stormsteg eller är det vintern som redan är på ingång? Det är så himla kallt att man vill bara ligga kvar i sängen på morgonen när man vaknar och hör att det bara öser ner regn på utsidan och blåser som fan i träden. Hösten är inte min årstid, man blir deprimerad och sur, det är precis som om hösten drar med sig problem och motgångar när den kommer. Men jag ska inte bara klaga det finns verkligen mysiga höstdagar också då allt är bra och man går med ett leende på läpparna hela dagen.

 

Men idag var det en såndär riktigt typiskt dålig dag, klockan ringer och det är fortfarande mörkt när man ska gå upp, det tar emot väldigt mkt då och vädret gjorde mig inte mer sugen på att lyfta på täcket. Huvudverken smög sig på mig och louise blev kvar i sängen. Typiskt!

 

Men nu mår jag bra efter att ha värmt mig framför brasan hela morgonen, och tänkte faktiskt plugga lite för det lovade jag mig själv imorse när jag stannade hemma från skolan. Måste få något vettigt gjort under dagen. 
Under veckan nu så kommer vi köra stenhårt med projektarbetet också, vi gjorde inget i fredags därför kör vi både torsdag och fredag denna veckan. Jag ska själv vara modell på fredag och jag ser verkligen fram emot det. PÅ tal om höst och vinter så ska jag faktiskt bli sminkad i en vintersminkning men mer får ni inte veta. Tänkte slänga upp lite bilder från förra plåtningen vi hade, för det har jag helt glömt bort. Vi blev faktiskt ganska nöjda trots allt krångel som var då.

 

litteratur och litteraturvetenskapen ropar på mig nu, dags att sätta igång! Ikväll får jag nattbesök av min underbara vän Emma, Det blir nog mysigt.. Puss!

 

 


Kommentarer
Postat av: angina

Jag blev också kvar i sängen imorse, det lockade inte att gå upp när regnet slog mot fönstret!

2010-10-19 @ 14:50:23
URL: http://angina.bloggplatsen.se
Postat av: louise

Jag förstår dig, det är verkligen inte kul!

2010-10-19 @ 15:20:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0