ryggvärk, stress & usch!

nu såhär efter att jul är över så kommer alla andra saker fram som man känner att man börjar få lite smått panik över, tex nyårs klänning och sånt sådana små bekymmer ni vet som vi alla har i våra liv, såna kan vara riktigt jävliga att tas med ibland. när man inte alls har turen med sig på sin sida så kan allt gå köpprätt åt helvet rent ut sagt. Men detta problemet med klänningen löste jag att ganska enkelt några dagar innan den stora dagen var här. jag fick mig att en klännig tillslut när jag hade kömpat och letat i nästan varenda butik så kom tanken upp attman kanske ska gå in och kolla där man aldrig förr brukar vara. Och den tanken var väldigt bra, för tro det eller ej men jag jhittade min skönhet på en butik som jag aldrig brukar vara inne på och tur vara väl det att jag hittade nått. efter att jag hittat vad jag sökte så var det bara lite små fix som skulle köpas så som lösnaglar, ögonfransar, lite smink , glitter spray osv.. såna där små detalier som gör allt snäppet snyggare. iiiiihh! nu längtar jag otroligt mycket till nyårsafton kan jag lova er och det är inte alls läng kvar nu heller. Nyåret ska detta år firas i folketshus i slottsbron tack vare kyrk och zaringarna. hade det inte vart för dom så hade nog nyår 08/09 blivit rena fjaskot.

 efter en heldag i stan med josefine och vendela så kände jag att ryggvärken bara smög på mig allt mer och mer vilket gjorde att jag bara ville hem och sätt mig ner och ta igen mig en stund efter allt flakande hit och dit i city. så vi bestämde oss för att återvända hem till grums med bussen för att sedan lägga oss i ett solarium och steka lite nu så här före nyår. sagt och gjort, så fick det bli. vi gick till yellow sun när vi kom hem till grums och jag och josefine la oss i varsitt solarium medans vendela satt utan för och väntade. När vi solat ca halva tiden så bankar vendela på våra dörrar i lite smått panik. hon skriker att vi ska öppna dörrar na och efyer många om och men så gör vi det, då berättar hon att hela lokalen var rökfylld med brandrök och att vi var tvugna att gå ut där ifrån fort, för det är ju inte bra attb andas in brandröken. vi klädde på oss och det kan jag lova gick snabbt. sen fick vi lov att rting efter någon som kunde komma och kolla på det här, efter en stund så stog det 2 brandbilar utanför yellow sun. det var faktiskt lite otrevligt när det hände, man vet ju inte riktig vad man ska göra eller vad det kan ha varit som hade hänt. tankarna börjar ju gå i huvet på en. usch! men det gick ju bra iaf. det var bara de som bodde över som hade glömt att öppna spjälet när det hade eldat i sin öppna spis. vilka jävla nötter! hehe.




Det blev ett ganska långt inlägg nu märkte jag, så jag ska sluta nu. jag återkommer med ett nytt snarast möjligt.
take care/ L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0