Larmet gick :o

Sitter fortfarande kvar på skolan och vi håller på med projektarbete idag faktiskt, det sminkas för fullt här just nu och det är lite stress för oss nu för det har dragit ut lite på tiden idag. vi har drygt en timme på oss nu att sminka klart och fota två stycken. Men det ska nog bli bra. Idag kör vi hösttema, så vi har tagit in lite höstlöv och så i studion som vi ska lägga iordning nu. ;)

Vi var med om en riktigt läskig sak här på skolan nyss, vi hade fått en kod av våran lärare för att kunna larma av när larmet gick. Det har inte varit några problem dom andra gångerna men idag så var det riktigt läskigt. Jag och sofia gick ner innan larmet gått för att inte behöva springa sen när det väl skulle gå. Sen börjar det tjuta och vi ska larm av men det gick inte :o vi stod där och tryckte in koden precis som vi skulle men det gick inte, paniken började flöda och vi tryckte och tryckte och tryckte men inget hjälpte :s sofia fick springa i anik efter mobilen så vi kunde ringa någon lärare och då går larmet på riktigt :o ännu mer panik! VA FAN SKA VI GÖRA? SECURITAS KOMMER KOMMA!! Ett tag gick mina tankar kring någon liknande att securitas skulle tro att vi hade gjort inbrott på skolan och det skulle bli värst grejen av det här, när vi egentligen bara var helt oskyldiga och bara ville göra lite skolarbete.. Det är sjuk hur tankarna går när man fylls av panik. haha! Det gick iaf bra och vi fick reda på att vi inte gjort något fel utan det var larmet som inte riktigt var som det skulle. En lättnad hos mig när jag fick höra dessa ord. Jag och sofia trodde nästan att vi aldrig mer skulle få vara kvar här när vi ställt till med detta men som sagt det gick bra som tur var :)

bilder kommer upp senare från fotningen :p för nu måste jag fota här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0